Pusdienio išvyka link Sirvėtos regioninio parko

Kelionės po LietuvąLeave a Comment on Pusdienio išvyka link Sirvėtos regioninio parko

Kai staiga po langai visa savo žaluma sprogsta pavasaris… kai gamta, atrodo, dar labiau nubunda savo garsais… kai net ir lietaus lašai tampa maloniai gaivinantys… norisi keliauti.

Šiais metais atsisakėme bet kokių kelionių į užsienį, bet nusprendėme kur kas labiau, giliau, iš arčiau susipažinti su Lietuva. O kad mūsų atrastos, iš naujo aplankytos ar kitų kelionių akimirkose aptiktos vietos nebūtų tik gražūs paveikslėliai fotoalbume, norime jomis pasidalinti ir su jumis.

Savaitgalis. Pagaliau galime susipakuoti kuprines ir lėkti ten, kur nori širdis – į gamtą. Kadangi keliaujame su dvimečiu nuotykių ieškotoju, kelionių laiką, maršrutą deriname ir prie jo poreikių. Todėl, dažniausiai, apsiribojame ilgo pusdienio išvykomis (jei nekeliaujame su palapine ar prikabinamu nameliu ant ratų).

Šis kartas nebuvo išimtis. Kol susiruošėme, kol išsirinkome kelionės kryptį atėjo ir Osvaldo pietų miegas. Išvykome. Kelionės trukmė iki pirmo planuojamo aplankyti objekto – pusantros valandos. Pats tas geram pietų miegui.

Užmetę akį internete aptikome dar neaplankytą Paliesiaus dvaro pažintinį taką. Būtent jis ir buvo tolimiausias, bei pagrindinis šios išvykos taškas. Vis dėlto, tikriausiai pirmą kartą vykome į taką apie kurį jokios informacijos nežinojome. Nei kokio jis ilgio, nei sudėtingumo, žodžiu, nieko. Ar gailimės? Tikrai ne.

Paliesiaus dvaras

Pasiekę Paliesiaus dvaro teritoriją įvažiavome tiesiai į ją (mat navigacija nurodė būtent ten esant taką). Nepabijoję pavasario lietaus išsiropštėme iš mašinos ir ėjome apžiūrėti „apylinkių“.

Puse lūpų tarpusavyje vis niurnėjom, kad kažkaip nepanašu, kad čia tas takas būtų, nors aplink dvarą ir po jo teritoriją paruošti takeliai pasivaikščiojimui. Nepaisant savo abejonių, nusprendėme pasinaudoti proga ir iš arčiau apžiūrėti patį dvarą, bei parkelį.

Dvaras tikrai gražus, pritaikytas lankymui poilsiui ir, kiek girdėjome, net sveikatos stiprinimui, bet aplinka, na, bent kol kas dar neparuošta dideliam lankytojų „apžavėjimui“. Žinoma, fontanai, kriokliai, didingi medžiai – gražu.

Paliesiaus dvaras, Lietuvos dvarai, keliones po Lietuva

Daug laiko negaišome ir jau netrukus navigacijoje pasirinkome kitą, netoliese esantį pažintinį taką.

Tačiau, vos išvažiavę iš dvaro teritorijos, pastebėjome medinę rodyklę su užrašu „Pažintinis takas 1000 m“. Valio. Supratome, kad vis dėlto neapsirikome, ir pažintinis takas tikrai čia yra, tik ne dvaro teritorijoje, o vos kilometro atstumu nuo jo esančiame Milašiaus termologiniame draustinyje.

Paliesiaus dvaro pažintinis takas

Paliesiaus dvaro pažintinis takas, keliones po Lietuva

Atvykę ir pamatę didžiulį informacinį stendą, kuriame pažymėtos net trys tako atkarpos – džiaugėmės kaip maži vaikai.

8, 4,9 ir 2,3 km atkarpos. Tik jums rinktis kiek ilgai norite žingsniuoti. Takas nesudėtingas, kvapnus ir, bent jau šiuo metų laiku, itin žalias ir žydintis. Kvėpėme kiekvieną drėgnos augalijos kvapą, uostėme visas gėles iš eilės, lipome ant ir per visus medžius, kuriuos rasdavome užvirtusius pakeliui.

Panašu, kad kol kas takas retai lankomas, gal vis dar neatrastas, todėl, labai labai rekomenduojame nuvykti ir niekur neskubant, palengva, pasimėgauti mišku.

Šildanti saulė, grynas oras, puiki nuotaika. Ne, namo dar tikrai nevažiuosime. Pasivaikščioje Paliesiaus dvaro pažintiniame take išvykome link Kačeniškės piliakalnio pažintinio tako.

Nevaišių ketera (kalva)

Pakeliui, visai neplanuotai, pamatėme rodyklę, link lankytino objekto „Nevaišių keteros“. Kas tai? Neturėjome žalio supratimo. Todėl būtinai turėjome nuvykti.

Priartėjus prie vietos pavadinimas pasikeitė į „Nevaišių kalva“ (aišku aišku, ko tikėtis, na nieko, vis tiek įdomu). Ir štai, jau netrukus stovėjome aukščiausioje Švenčionių aukštumos vietoje (penkta aukščiausia Lietuvos kalva, 288, 9 m virš jūros lygio).

Nevaišių ketera (kalva), ką aplankyti Lietuvoje

Kačeniškės piliakalnio pažintinis takas

Kačeniškės piliakalnio pažintinį taką rasti tikrai nesudėtinga. Tiek navigacija, tiek kelio nuorodos tikrai nukreips teisinga linkme. Na, o jau atvykus liks tik mėgautis nepakartojamais vaizdais. Apie taką tikrai pilna informacijos interneto platybėse, todėl dag nesiplėsime, tačiau tik pažvelkite, kaip atrodo mūsų Lietuva!!!

Kačeniškės piliakalnio pažintinis takas, kelionės po Lietuva
Kačeniškės piliakalnio pažintinis takas, kelionės su vaikais

Pastaba: tėveliams su mažais vaikais – jei vyksite, pasiimkite nešykles arba nusiteikite nešti vaikus ant rankų, mat vežimu tikrai nepravažiuosite.

Tiek mes spėjome aplankyti per savo pusdienio išvyką.

Vis dėlto, turime norimų, bet kol kas neaplankytų, šiame parke vietų sąrašą, kuriuo mielai dalinamės su jumis, gal pravers planuojant savaitgalio išvyką?

• Aučynų piliakalnis
  • Mitologinis pėsčiųjų takas (beje, apie jį galite rasti informacijos @ikveptikelioniu puslapyje)
  • Lino verdenė (šaltinis)
  • Lalučių piliakalnis (tik neįsivaizduojame, ko tikėtis)
  • Sirvėtos apžvalgos bokštas
  • Vaikučių alkakalnis (Kupoliakalnis)

Gražaus ir turiningo ateinančio savaitgalio