Warning: Error while sending QUERY packet. PID=371252 in /home/u996118931/domains/travelingfamilynotes.com/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Kelionė po Europą (IV dalis) – pabėgimas iš Berlyno ir namų jaukuma Potsdame

Kelionės EuropojeLeave a Comment on Kelionė po Europą (IV dalis) – pabėgimas iš Berlyno ir namų jaukuma Potsdame

Būna miestų, į kuriuos atvykus pavarksti greičiau, nei išlipi iš transporto priemonės ir būna tokių, kuriuose jautiesi lyg namuose. Taip mums nutiko lankantis Berlyne ir Potsdame. Iš Berlyno bėgome neatsigręždami, o būdami Potsdame kalbėjome, kaip būtų smagu čia gyventi. Bet apie viską nuo pradžių.

Berlynas

Dar pakeliui link Berlyno, dalinantis storiuose apie kelionės kryptį, sulaukėme šiek tiek neraminančių klausimų, kurie net privertė susimąstyti ar verta kišti nosis į šį miestą. Labiausiai neraminantis klausimas buvo ar žinome, kad Berlyne reikalingas “žalias lipdukas” žymintis eko mokęstį? Žinoma, nežinojome (o ir domintis apie turizmą Berlyne neteko niekur tokios informacijos “užmatyti”). Ačiū keliauninkams padėjusiems susigaudyti kas ir su kuo tai valgoma. Taigi, jei ir jūs nežinote – Berlyne ir kituose didžiuosiuose (o kai kur ir ne tokiuose dideliuose) Vokietijos miestuose nuo 2008 m. įkurtos aplinkos apsaugos zonos. Į šias zonas įvažiuoti galima tik mažai aplinką teršiančioms ir specialiais lipdukais pažymėtos transporto priemonės. Lipdukus galima įsigyti internetu arba pačiame mieste. Daugiau apie visą tvarką galite paskaityti: https://www.tuvlita.lt/paslauga/saugus-automobilis/kitos-paslaugos/tarsos-lipdukai-i-vokietija/

Kaip sekėsi mums surasti šių lipdukų prekybos vietą? Nesisekė. Buvome siunčiami iš vieno pastato į kitą, tačiau nė viename, kažkodėl, taip ir negavome taip reikalingo lipduko. Nepaisant to, nusprendėme nebėgti iš miesto nors ir buvome prigąsdinti, kad policija pamačiusi tikrai įteiks baudos kvitą ir išvarys iš zonos (bet to nesulaukėme net atsistoję praktiškai policijos ekipažui prieš nosį). Žinoma, kitą kartą vykdami į Vokietiją pasirūpinsime šiuo reikalu iš anksto. Tą patį siūlome padaryti ir jums.

Tyrgarteno parkas, Berlynas, Vokietija

Šiaip netaip prasistumdę sausakimšose Berlyno gatvėse atriedėjome prie Zoo parko (Zoologischer Garten – Eingang Löwentor https://www.zoo-berlin.de/en/tickets). Džiaugėmės, kad radome pakankamai didelę stovėjimo aikštelę (žinoma mokama) ir kad pagaliau galėsime bent kiek atsikvėpti nuo važiavimo, bei pasimėgauti naujais atradimais.

Vis dėlto ilgai džiūgauti neteko. Pasirodo, aikštelėje stovėti galima ne ilgiau kaip iki 19 val. (o mes atvykome gerokai po pietų), tad apibėgti artimiausiems objektams turėjome vos kelias valandas.

Buvome nusprendę, kad jei jau taip, gal apsiribosime vien zoo parku. Tačiau ir čia buvome informuoti, kad parko žvalgybai turime tik pusantros valandos, kai, tuo tarpu, paprastai jame užtrunkama ne trumpiau trijų valandų. Nešvaistėme pinigų (kaina suaugusiam 15 e.) ir pasukome link Brandenburgo vartų. Link jo ėjome pėstute per visą Tyrgarteno parką pakeliui grožėdamiesi gėlynų parkeliais, skulptūromis, istoriniais paminklais.

Neilgi trukus priėjome tiesiąją link vartų, tačiau neatsipyrėme pagundai aplankyti ir šalia esančio Parlamento (Reichstago). Pasisukinėję šalia tvorele aptverto pastato suskubome link savo pirminio tikslo.

Parlamentas (Reichstagas), Berlynas, Vokietija, keliones su vaikais

Pradėjus vakarėti supratome, kad laikas mus tokiame dideliame mieste tikrai spaudžia. Todėl netrukus jau stybsojome priešais Brandenburgo vartus. Deja, didelio įspūdžio, kurio tikėjomės, jie nepaliko. Gal tam sutrukdė šalia jų stovintis keltuvas, kuris būtinai turėjo kažką krapštyti vartų viršuje tuomet, kai atvykome mes, gal visą jų grožį užgožė besibūriuojanti minia, o gal visą dėmesį iš jų atėmė greta besitrinantys ir už neprašytą nuotrauką padarytą savu telefonu atlygio prašantys mikimauzai.

Vis dėlto tikrai neišdildomą įspūdį Berlyne paliko ne koks nors monumentas, o žmonių laisvės. Štai, vartų priešakyje, plevesuojant vaivorykštės vėliava, ant stovo palypėjęs praktiškai nuogas vyrukas kažką šūkaliojo sava kalba. Tuo tarpu aplinkui besisukantys žmonės daugų daugiausia ką padarė išreikšdami nesupratimą – išspaudė kreivą šypsenėlę ir lyg niekur nieko praėjo pro šalį savais reikalais. Kaip tai atrodytų pas mus net nenoriu pagalvoti. Pasigrožėję šiuo vaizdu, savais keliais nupėdinome ir mes. O tie reikalai buvo ne kas kitas, kaip bandymas laiku sugrįžti iki kitame parko gale stovinčio namelio. Todėl pakeliui apžiūrėję nužudytiems Europos žydams skirtą paminklą sparčiu žingsniu lėkėme link parkingo.

Berlynas, Vokietija, keliones su vaikais

Vakarėjantis miestas pamažu tapo ne toks jaukus, o įvairiausi įtartini veikėjai kaip tik pradėję lįsti iš dienių pastogių dar labiau vertė įsitemti. Viskas gerai, kas gerai baigiasi. Tad jau netrukus džiaugėmės pasiekę savo namus. Deja, nespėjus per daug atsikvėpti mūsų jau laukė naujas galvos skausmas – nakvynės vietos paieškos. Kadangi pagal iš anksto sudarytą planą turėjome apsistoti šalia Berlyno dar dienos pradžioje, tačiau pasikeitus planams to nepadarėme, poilsio vietos teko ieškoti jau velyvą vakarą.

Nenorėdami palikti užnugaryje Potsdamo vykome link jo. Dėka naudotos programėlės park4nigt radome aikštelę pačiame miesto centre šalia gaisrinės (Holzmarktstraße 6, 14467 Potsdam, Vokietija) ir pagaliau, nieko nelaukę, pavargę nuo lakstymo po Berlyno sodus, kritome į jaukų guolį ilsėtis.

Potsdamas

Rytas prasidėjo kaip ir kasdien tuo pačiu ritmu. Papusryčiavę galiausiai nusprendėme pasižvalgyti žemėlapyje kur gi mes čia atsidūrėme. Pasirodo, naktį praleidome vos keli šimtai metrų iki paties Potsdamo centro.

Potsdamo centras, Vokietija, keliones su vaikais

Neilgai trukus, pasisodinę Osvaldą ant paspirtuko, išrūkome apžiūrėti Potsdamo grožybių.Ankstyvą rytą gatvės buvo pustuštės. Nei žmonių, nei mašinų. Raudonų plytų namų kvartalėlyje mums žingsniuojant pro šalį duris pravėrė pirmosios kavinukės.

Ta ramybė, rytinė tyla, tik vienur kitur pasigirstantis pažįstamų pasisveikinimas, siauros gatvelės ir gėlėmis papuošti balkonai sukūrė jausmą primenantį namus. Jis niekur nedingo ir po pasivaikščiojimo Sanssouci parke. Beje, ar žinote, kad šiame parke sutalpinta net 30 dvarų? O taip. Ir vienas gražesnis už kitą, vieno istorija didingesnė nei kito. Visų dvarų , žinoma, neaplankėme (tam reikėtų tikriausiai ne vienos dienos), tačiau užteko ir tų, kuriais spėjome pasigrožėti.

Sanssouci parkas, Potsdamas, Vokietija, keliones su vaikais

Neapsakomo grožio Sanssouci rūmai su prieš juos įkurdintu vynuogynu. Pasirodo, Prūsijos karalius Frydrichas Didysis šiuos rūmus pastatė norėdamas pabėgti nuo kasdienių rūpęsčių, o juos vadinęs “mažuoju vynuogyno nameliu”. Beje, pasirodo, rūmų eskizą sukūrė būtent pats karalius. Na, ar tokie jau jie maži – įvertinkite patys.

Dar daugiau mus sužavėjo kitame parko gale stovintys bei Prūsijos pergalę ir šlovę Septynerių metų kare (1756 – 1763) menantys barokinių formų Naujieji Rūmai (Naues Palais).

Pats parkas – neapsakomo grožio. Gausus gėlių sodų, skulptūrų, fontanų. Šis parkas patiko mums visiems. Tai kuo puikiausia vieta lankytis visai šeimai. Beje, čia neužstriksite važiuodami ir su vežimėliais.

Sanssouci parkas, Potsdamas, Vokietija, keliones su vaikais

Dar neišėję iš parko ir neatsisveikinę su miestu kalbėjome, kaip būtų smagu čia gyventi. Todėl, tikriausiai nereikia net sakyti, būtinai čia sugrįšime ilgesniam laikui.

Gerokai po pietų, kiek pailsėję po ilgo pasivaikščiojimo, išvykome. Vis dar širdyse kirbėjo šioks toks nepasitenkinimas Berlyno šurmuliu, bet tuo pačiu džiaugėmės atradę Potsdamo ramybę.

Būtent išvykus iš Potsdamo prasidėjo mūsų kelionės dalis, kurioje nebuvome numatę jokių lankytinų objektų. Važiavome link Šveicarijos, o stojome ten, kur mums tuo metu norėjosi. Taip keliaudami visai atsitiktinai radome nuostabaus grožio, tačiau retai lankomų objektų, bei net neplanuodami aplankėme pačias didžiausias Instagramines grožybes.