Kelionė po Europą (III dalis) – trumpa pažintis su vakarų Lenkija

Kelionės EuropojeLeave a Comment on Kelionė po Europą (III dalis) – trumpa pažintis su vakarų Lenkija

Pirma kelionės diena prasidėjo įprastu laiku. 7 valandą atsikėlę susipakavome paskutines smulkmenas, papusryčiavome ir išvykome. Kiek po 9-tos valandos jau su prikabintu nameliu ant ratų judėjome link Lietuvos-Lenkijos sienos. Kaip tik šiuo metu Osvaldas turėjo miegoti rytinio miego. Deja, per daug įspūdžių ar tiesiog neįprasta rytinė veikla kiek išblaškė ir pirmam poilsiui prisiruošė tik priartėjus prie pasienio. Tuo tarpu iki jo teko iš “užsiėmimų” dėžutės (buvau supakavusi didelę dėžę žaislų bei knygų) traukti viską kas tik pasitaikė po ranka.

Galiausiai Osvaldui užmigus atsipalaidavome ir mes (ne, ne dėl to, kad mažasis labai vargino, o todėl, kad žinojome, jog pamiegojęs bus geresnės nuotaikos). Važiavomome tol, kol Osvaldas miegojo. Stengėmės nestoti niekur, nei degalinėse, nei parduotuvėse (nors poreikis buvo). Taip ramiai pravažiavome apie pusantros valandos.

Nubudus Osvaldui ir dar kiek pavažiavus stojome. Užbėgome į vieną kitą parduotuvę nusipirkti reikalingiausių smulkmenų ir netrukus jau vėl buvome kelyje.

Dienos planas pravažiuoti Varšuvą pavyko. Nors stojome dar tikrai ne kartą, tačiau vakare džiaugėmės žinodami, kad iki pirmo maršrute pažymėto taško liko vos pora šimtų kilometrų. Tuo tarpu pirma nakvynė (kaip ir didelė dalis likusios kelionės metu) – degalinėje su nakvynei skirta stovėjimo aikštele. Abu mano vyručiai užmigo kuo saldžiausiu miegu vos padėję galvas ant pagalvių. Tuo tarpu aš galiu tik džiaugtis, kad šiais metais manęs bent jau nepažadino greta stovintis sunkvežimis-šaldytuvas (praeitų metų kelionėje šis daiktas pusę nakties burzgė tokiu dažniu, jog miegoti negalėjau. Ir žinoma – trukdė tik man). Na, o visa kita, patys suprantate, romantikos mažai, tačiau pakankamai ramu, saugu ir nemokama.

Atsibudę ryte ir praskleidę užuolaidas pamatėme, kad dangus tos ne itin džiuginančios cepelinų spalvos. Džiaugėmės, kad nelijo. Papusryčiavę suskubome vykti iki jau netoliese esančios Poznanės. Kelionės metu Osvaldas pramiegojo, todėl vos atvykus į vietą jau nekantravo veržtis laukan tyrinėti naujų erdvių.

Poznanė

Vakarinėje Lenkijoje, pakeliui link Berlyno, įsikūręs miestas traukte traukia turistus. Ir tai lemia ne tik strategiškai “patogi” vieta. Miestas žavi savo architektūra, meninėmis instaliacijomis, muziejais, lauke įsikūrusiomis jaukiomis kavinukėmis bei įvairiomis pramogomis. Mus jis sužavėjo savo jaukumu. Atvirai kalbant, mes nesame dideli miestų mėgėjai, bet čia – sugrįžtume. Nežinau tiksliai kodėl, ar todėl, kad rugsėjo pradžioje, dėl prasidėjusių mokslo metų ir pasibaigusių atostogų sumažėjusio turistų srauto, ar dėl apniukusio oro ir dėl to gatvėje ne itin gausiai šmėžuojančių žmonių, miestas pasirodė itin ramus. O mus tai tik dar labiau apkerėjo. Vaikščiojome neužgrūstomis gatvėmis, uodėme nuo tik ką atsivėrusių kavinukių stalų sklindančių žviežių bandelių ir kavos kvapus, šokome XIII a. turgaus aikštėje, grožėjomės fontanais ir renesansu dvelkiančia Rotuše. Osvaldas pirštukais vis baksnojo į sienas puošiančias freskas, o gavęs proga palakstyti pirmiausiai bėgo apžiūrėti Neptūnui skirto fontano.

Poznane, Lenkija, kelione su vaiku

Žinojome, kad visko, ką verta aplankyti Poznanėje, neaplankysime (o tikrai yra ką). Turėjome ir norėjome tilpti į šiokius tokius laiko rėmus. Todėl pasivaikščioję po senamiestį sukome atgal link netoliese stovinčio mūsų namelio. Tiesa, mūsų transporto priemonė tikrai stovėjo visai netoli miesto centro. Vos už kelių šimtų metrų esančioje stovėjimo aikštelėje – Parking ZDM – Chwaliszewo (mes už porą trejetą valandų stovėjimo sumokėjome apie 4 eurus, kas, turin omeny mūsų transporto priemonės dydį, tikrai ne taip ir daug).

Atsisveikinę su Poznane ir pažadėję sau sugrįžti čia kitą kartą išvykome link Berlyno. Po kelių valandų kelio, gerokai po pietų, išplėtę akis ir ausis riedėjome Berlyno gatvėmis. O čia mūsų jau laukė ir pirmi rimtesni nuotykiai.