Warning: Error while sending QUERY packet. PID=40340 in /home/u996118931/domains/travelingfamilynotes.com/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Jiesios piliakalnis ir pažintinis takas

Kelionės po LietuvąLeave a Comment on Jiesios piliakalnis ir pažintinis takas

Jau kuris laikas norėjome nuvykti į Jiesios kraštovaizdžio draustinio pažintinį taką. Nuolat kitų keliautojų prieš akis mirgančios įspūdingos nuotraukos taip ir traukė šį grožį pamatyti savomis akimis. Deja, ne viskas taip gražu, kaip atrodė.

Jiesios atodanga, Kaunas, keliones po Lietuvą

Kad jau nusprendėme vyktį link Kauno, pasirinkome ir daugiau objektų, kuriuos norėjome tuo pačiu aplankyti.

Pasisvečiavome Kauno pilyje, nes du iš mūsų nėra lankęsi (apie tai daugiau TFN Instagram profilyje). Tada norėjome pasižvalgyti po Merkinės piliakalnį, iki kurio, deja, taip ir neradome privažiavimo. Tad ilgiau negaišavę ir neklaidžioję po miestą vykome link pagrindinio mūsų tikslo. O pakeliui stabtelėjome prie žavaus Jiesios piliakalnio.

Jiesios piliakalnis

Dar kitaip vadinamas Napoleono kalnu arba Žydakalniu stūgso prie pat gatvės (Piliakalnio g., Kaunas, 54.861092, 23.927865). Šalia įrengta erdvi automobilių stovėjimo aikštelė.

Piliakalnis sutvarkytas ir pritaikytas lankymui. Norint pasiekti jo viršūnę teks įveikti ne kuklius laiptelius. Vis dėlto – verta.

Nuo piliakalnio, nors ir gausiai apaugusio medžiais, atsiveria tikrai puikūs vaizdai į Nemuną. Galėsite, kaip Napoleonas, stebėti, kaip per Nemuną keliasi, na, ne Prancūzijos armija, bet gulbės – tai tikrai.

Keliaudami pro šalį – užsukite. Neabejojame, liksite maloniai nustebinti.

Jiesios kraštovaizdžio draustinio pažintinis takas

Ieškoti, kur prasideda takas, neteko. Navigacija atvedė tiklsiai į tako pradžią (P. Babicko g., Kaunas, 54.844775, 23.936642). Bet abejonių sukėlė neaiškiai apibrėžta (ar, tiksliau, neapibrėžta) automobilių stovėjimo aikštelė.

Priešais – gyvenamas namas, ženklas, žymintis, kad važiuoti toliau draudžiama, kažkoks transportas… Trumpiau tariant, stojome greta draudžiamojo ženklo. Nusprendėme, kad būtent čia turėtų būti „toji“ aikštelė.

Na, gal ir ne pati žavingiausia pradžia, bet nuotaikos tai tikrai nesugadino. Džiugiai nusiteikę pamažu žingsniavome pažintiniu taku.

Vos už keliasdešimt metrų priėjome Rokų (Jiesios) atodangą. Na, ką galime pasakyti. Vaizdas tikrai kerintis. Sunku patikėti, kad Lietuvoje turime tokius kanjonus. Ar žinojote, kad būtent ši atodanga yra viena iš trijų Baltijos šalių regiono atodangų, kurioje atsiveria didžiausias/ pilniausias Nemuno ledynmečio pjūvių (prieš 75–18 tūkst. m.)? Taigi – vieta tikrai ne šiaip sau.

Pasigrožėję šiuo vaizdu, džiaugėmės, kad ir toliau, akivaizdu, mūsų laukia ne ką prastesni. Tačiau…

Žingsniuodami tolyn pastebėjome šiokius tokius ne itin malonius tako aspektus: aplinka kiek apleista, kai kuriose atkarpose, dėl to, kad takas eina palei gyvenamus namus, sklinda nemalonus kvapas, informaciniai stendai – sulaužyti arba apipaišyti ir nieko juose neįskaitysi.

Viso pasivaikščiojimo metu viduje virė prieštaringi jausmai. Iš vienos pusės – vieta tikrai verta dėmesio. Nuostabūs skardžiai, žaluma, didybė, iš kitos – ta netvarka.

Na, bet ėjome tol, kol… teko apsisukti. Kodėl? Nes mus tiesiogine to žodžio prasme užpylė lietus. Dar bandėme laikytis pasislėpę po medžiais, bet kai netrukus ir šiuos permerkė kiaurai, teko apsisukti.

Grįžę į mašiną nusprendėme, kad čia dar atvyksime, tiesa, nežinia kada. Kitą kartą būtinai vešimės guminius batus, lietpalčius ir tinkamą nusiteikimą tiems ne itin maloniems „prieskoniams“.

Nepaisant visko, siūlome užsukti ir jums. Bent iki atodangos.

Su meile, Traveling Family Notes.