Dienos išvyka link Anykščių regioninio parko

Kelionės po Lietuvą1 komentaras įraše Dienos išvyka link Anykščių regioninio parko

Apie ką pagalvojate, kai kas nors pasako vykstantys link Anykščių? Medžių lajų takas, Puntuko akmuo, basų kojų takas… na ir dar keletas objektų. Tačiau mes šį kartą nusprendėme pasukti kiek kitu, kur kas rečiau lankomu, šio parko keliu ir žinote ką? Džiaugiamės pamatę kur kas mažiau turistinę, bet ne mažiau įdomią jo pusę.

Kai ruošiamės kiek tolimesnei kelionei nuo namų (mums toliau yra kiek virš šimto km), visada susidėliojame maršrutą, kuriame butų ir pavienių lankytinų objektų (t.y. prie kurių nebūtinai užtruksime ilgiau nei pusvalandį) ir tokių, kur galėtume pramiklinti kojas, dažniausiai tai – pažintiniai takai.

Šis kartas – ne išimtis.

Miško pažintinis takas

Kadangi Anykščių regioniniame parke visi pažintiniai ir sveikatingumo takai jau išvaikščioti, pasirinkome kiek tolėliau esantį Troškūnų Miško pažintinį taką (navigacijoje veskite Troškulėnų girinkiją, prie jos pasukite kairiau, pro stovėjimo aikštelę ir vos už keliasdešimt metrų jau „atsiremsite“ į tako pradžią).

Tuo metu kai lankėmės take, jis, panašu, buvo vis dar ruošiamas pirmiesiems lankytojams. Prakirsti krūmai, šapai ir pan. mėtėsi ant paties tako, todėl vizualiai, bent jau dalis jo, atrodė, na, ne itin patraukliai. Vis dėlto, užmerkus akis tvarkymuisi (kas iš esmės juk yra gerai), pažintis su mišku buvo tikrai maloni. Visur įrengti informaciniai stendai, ties pusiaukele, prie didingo ąžuolo ir stalas su suoliukais, drėgnose vietose galėsite pasivaikščioti mediniais liepteliais, o tako gale jus pasitiks pavėsinė, bei pora vaikų žaidimų kampelių.

Takas ne žiedinis, bet, jei nenorite pėdinti tuo pačiu keliu, galite eiti pravažiuojamu keliu, kuriuo grįšite į tako pradžią.

Kiek ilgesnis nei vieno kilometro ilgio takas – jaukus, šiltas, pilnas įvairiausios augmenijos.

Vetygalos atodanga

Mes mėgstame atodangas. O kas gali jų nemėgti? Kai prieš akis atsiveria platybės, kai atrodo dangus ranka pasiekiamas, o didžiausias miškas ar laukai, ar ežerai – tarsi ant delno – vargu ar galima išlikti abejingu.

Vetygalos atodanga, Anyksciai, keliones po Lietuva

Prieš vykdami į atodangas stengiamės niekada neieškoti nuotraukų internete. Tokiu būdu nesusidarome išankstinės nuomonės apie vietą ir… vaizdai, kuriuos pamatome, palieka kur kas didesnį įspūdį.

Todėl atvykus prie Vetygalos atodangos ir priėjus prie apžvalgos aikštelės krašto eilinį kartą aiktelėjome. Miškai, upė, gulbės ir visa ta nuostabiai žalia erdvė užbūrė.

Laipteliais nusileidome iki pat Šventosios. Čia paruoštas lieptelis/prieplauka, nuo kurios ir pačią atodangą galima apžiūrėti.

Taip ir norėjosi tiesiog sėdėti įmerkus kojas į gaivų Šventosios vandenį, grožėtis pačiais nuostabiausiais vaizdais, kvėpuoti šiltu ir gaiviu beveik vasarišku oru.

Vetygalos atodanga, Anyksciai, keliones su vaikais

Bet juk planuose laukė dar viena, vos už kelių kilometrų, esanti atodanga.

Daumantų atodanga

Atvykę į aikštelę, jau tolumoje pamatėme apžvalgos vietą, kuri, beje, pritaikyta ir žmonėms, neįgaliojo vežimėlyje.

Daumantų atodanga, Anyksciai, ka aplankyti Lietuvoje

Priėję arčiau pastebėjome informacinį stendą, bei žemyn vedančius laiptelius. Todėl pirmiausia nusprendėme leistis žemyn, o pasižvalgymą nuo viršaus pasilikti pabaigai.

Vis dėlto, turime pripažinti, kad pasivaikščiojimas pakalne paliko kur kas didesnį įspūdį nei vaizdas nuo apžvalgos aikštelės.

Nusileidę pasivaikščiojome šalia Šventosios, Osvaldas pasidžiaugė kurmiarausiais, žydinčiomis gėlėmis ir net trimis šaltiniais. Mes galėjome pasigrožėti atodangos didingumu, bei, jau kylant į viršų, pasiskaityti apie joje atsiveriančia net beveik poros milijonų metų istorija.

Vos pakilus į viršų prieš akis atsivėrė tikrai didingas Šventosios upės vaizdas. Tiesa, kur kas įspūdingesnis, nei įrengtoje apžvalgos aikštelėje.

Daumantų atodanga, Anyksciai, ka aplankyti Lietuvoje

Rekomenduojame užsukti visiems keliaujantiems Anykščių regioniniame parke.

Riklikų šaltinis

Pakeliui link namų nusprendėme užsukti prie Riklikų šaltinio (Utenos apskritis). Galvojome, po karštos dienos ir aktyvaus pasivaikščiojimo, pasisemsime gaivaus šaltinio vandens, pasigrožėsime upės pakrante ir dar šiek tiek pasivaikščiosime.

Na, pasivaikščiojome, bet nei vaizdais pasigrožėjome, nei šaltinio vandens atsigėrėme. Pirmiausia į teritoriją įvažiuoti draudžiama, mašiną palikome už puskilometrio nuo žemėlapyje matomo šaltinio. Na, ne bėda.

Pagrindiniai vaizdai, kuriuos matėme eidami link šaltinio, apgriuvę sandėliai, išdaužytas kelias, krūvos šiukšlių ir iš kažkur atbėgusi ir kiek išsigandusi mūsų, taip „kenkianti natūraliai gamtai“ laputė.

Jau tuomet kilo abejonė, kad teks pasimėgauti gaiviu šaltinio vandeniu. Neklydome. Vaizdelis tikrai ne koks. Purvinas, primėtytas šiukšlių ir tikrai nepritaikytas nei lankymui, nei, tuo labiau, ragavimui, Riklikų šaltinis lengva srovele čiurleno link Šventosios. Ką daugiau ir sakyti. Apsisukome ir grįžome atgal.

Svirnų piliakalnis

Paskutinis dienos objektas – Svirnų piliakalnis (pasiekiamas Anykščių–Ukmergės plentu, N6137567,71; E556510,54).

Svirnų piliakalnis, lankytinos vietos Lietuvoje, keliones automobiliu

Prie jo buvome sustoję ir anksčiau, tačiau, taip ir neapėjome, neužlipome (jei gerai pamenam, lijo, o buvome su savo kelių mėnesių sūneliu). Šį kartą ir oras, ir nuotaika, ir entuziazmas neleido sėdėti mašinoje.

Taip atrodė mūsų šeimos beveik visos dienos maršrutas. Pakeliui praleidome (o kai kur, tiesiog nebuvome įleisti):

• Dievaraistį (Nevėžio ištakas) (Paraisčių durpyno pašonėje)
  • Abromiškio atodangą (tiesiog pražiopsojom 😀 )

Žinoma, šiame kelyje galima rasti ir kur kas daugiau lankytinų objektų, bet tai buvo būtent tie, kuriuos norėjome aplankyti šiuo kartu, bet į kuriuos grįšime kitos išvykos metu.

O jums, planuojantiems kelionę, linkime smagių akimirkų ir patyrimų.