Warning: Error while sending QUERY packet. PID=129872 in /home/u996118931/domains/travelingfamilynotes.com/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Savaitgalio išvyka į Dieveniškių regioninį parką

Kelionės po LietuvąLeave a Comment on Savaitgalio išvyka į Dieveniškių regioninį parką

Kraštas, kurį labai pamažu pradedame atrasti. Kampelis, apie kurį pagalvojame tikrai ne itin dažnai. Dieveniškių istorinis regioninis parkas arba kitaip, Lietuvos „uodegėlė“ – perliukas, kurį neabejotinai pamilsite. Užteks vieno apsilankymo, kad čia norėtumėte grįžti dar ir dar kartą.

Taip nutiko ir mums. Kažkada Modestui pasiūlius vykti šia kryptimi net pati nusistebėjau, kaip mes iki šiol čia nesilankėme. O apsilankius likome taip sužavėti, kad nusprendėme šį kraštą patyrinėti kur kas atidžiau.

Ir nors liko dar ne vienas neaplankytas objektas, bet jau dabar galime jums rekomenduoti keletą puikių vietų, kurių apžiūrai prireiks nei daug nei mažai – viso savaitgalio.

Tad jei esate pasiruošę nuotykiams ir aktyviam laisvalaikiui – štai jums keletas mūsų aplankytų vietų.

Grybiškių ąžuolo pažintinis takas

Vykdami čia žinojome tik tiek, kad takas pakankamai ilgas, veda mišku ir jame galima pasigrožėti net keliais įdomesniais objektais. Bet kad takas bus toks žavingas, įvairus ir kupinas netikėtų atradimų – nesitikėjome.

Dieveniskes, keliones su vaikais

Tako pradžia – Poškonių kaime, greta Poškonių tvenkinio (visur sudėtos aiškios nuorodos).

Takas 7,3 km ilgio (žinoma, atstumas priklauso ir nuo jūsų pasirinktų šalutinių takelių lankymo ar priešingai, apsisprendimo vienur ar kitur tiesiog nekeliauti).

Nesudėtingas. Nėra aukštų įkalnių, sudėtingų praėjimų ar kitų kliūčių.

Veda mišku ir laukais greta etnografinių kaimų.

Vos keliasdešimt metrų nuo tako pradžios, prie ežero, rasite poilsiavietę su staliukais, suoliukais ir šiokiais tokiais lauko tualetais, deja, šiuo metu, nelabai (pa)naudojamais.

Objektai pakeliui:

Poškonių pilkapynas.

Grybiškių liepa.

Grybiškių ąžuolas.

Rimašių akmenynas (arba riedulynas). Pastarasis neįtrauktas į pažintinio tako maršrutą, tačiau nuorodos iki jo pačiame take yra. Ir, patikėkite, tai vieta į kurią tikrai verta užsukti.

Stakų konglomerato luistai ir Stakų ąžuolas

Puiki autotrasa, kurioje galėsite trumpam stabtelti greta tikrai įspūdingo Stakų ąžuolo (toks didingas, kas stovint šalia jautiesi it mažytis skruzdėliukas).

Bei apžiūrėti visai netoliese esantčius Stakų konglomerato luistus. Tiesa, pastarieji nėra itin įspūdingi, bet esant šalia – užsukti verta.

Norviliškių pilis

Prisipažinsim, kad iki šių metų šios pilies pavadinimas nebuvo pakliuvęs į mūsų pažinimo akiratį. Nepasakysime kodėl, gal per mažai sklaidos, gal nepasidomėjome, gal tiesiog taip turėjo būti.

Bet va užkliuvo, o prisižiūrėjus internetinių vaizdų ir noras ją aplankyti pakilo iki padebesių.

Iki jos nuvažiuoti bandėme net du kartus. Pirmą kartą apsisukome pusiaukelėje, nes visą dangų aptraukę debesys su besiveržiančiu lietumi nežadėjo žavingo pasivaikščiojimo pilies pašonėje.

Na, o antras kartas buvo kur kas sėkmingesnis.

Pilaitė į sikūrusi to paties pavadinimo kaime. Atrestauruota, tvarkinga ir kukliai žavinga.

Joje rengiami renginiai, asmeninės šventės, yra galimybė ir kambarį išsinuomoti.

Pilyje taip pat veikia kavinukė/restoranas. Tiesa, paprastą dieną joje galėsite tik kavos ar arbatos su pyragėliu paragauti, nes šiomis dienomis ruošiami tik užsakomieji grupiniai pietūs. Tačiau – jei labai labai norite paragauti autentiškų patiekalų (o mes matėme nuklotą stalą įvairiausiomis įdomybėmis), tai galite padaryti sekmadienį. Pasiskambinkite, praneškite kiek jūsų atvažiuos (kad ir vienas ar du) ir sutartu laiku jūsų lauks tikrai poniški pietūs.

Gaujos mokomasis takas

Apie šį taką teko girdėti labai įvairių atsiliepimų. Nuo pačių geriausių iki na, kukliai tariant, ne tokių gražių.

Kaip visada nusprendę, kad geriausia informaciją patikrinti patiems nuvykus – taip ir padarėme.

Ir kaip mes džiaugėmės atvykę į šį nuostabų gamtos kampelį.

Nežinome, gal tikrai dar prieš kurį laiką takas buvo sunkiai praeinamas ir nesutvarkytas, bet dabar – tai puiki vieta pasivaikščioti net ir su pačiais mažiausiais.

Tiesa, kaip ir daugumoje drėgnesnių vietų (o šis takas yra šalia Gaujos upės) mus vis puolė įvairiausi nelabai smagiai besikandžiojantys vabzdžiai, tačiau net ir tai netrukdė mėgautis ramybe ir nuostabiais vaizdais.

Vietomis takas vedė per miškelį, vietomis – laukais ir pievomis.

Takas apie 2 km ilgio.

Dalį jo eisite mediniu takeliu, dalį – natūraliu miško, pievos taku.

Tako pradžioje/pabaigoje yra ir keletas pavėsinių, laužaviečių, tad labai norint galima ir papiknikauti.

Tik labai rekomenduojame nevykti itin karštomis dienomis, nes praktiškai laukuose esantis takas tikra „orkaitė“.

Visa tai – tik dalis galimų aplankyti objektų šiame Lietuvos kampelyje. Ateityje pažadame pasidalinti ir gausesniu sąrašu. Tačiau, manome, kad ramiai aktyviam savaitgaliui puikiai užteks ir šių kelių nuostabių vietų.

Linkime smagių pasivaikščiojimų, pasižvalgymų ir paskanavimų Dieveniškių kraštė.

Su meile, Traveling Family Notes.