Warning: Error while sending QUERY packet. PID=353332 in /home/u996118931/domains/travelingfamilynotes.com/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Pusdienio išvyka po Dzūkijos nacionalinį parką

Kelionės po LietuvąLeave a Comment on Pusdienio išvyka po Dzūkijos nacionalinį parką

Tokie jau mes, nubundame ir dar pusryčiaudami nusprendžiame, kur vyksime šią dieną. Gal dėl to prarandame galimybę tiksliau susiplanuoti maršrutą, jam pasiruošti, susirinkti informaciją ir koordinates mažiau lankomiems objektams surasti, bet… tai netrukdo mėgautis kelione. Taip nutiko ir kiek darganotą, bet vis karts nuo karto saulės paglostomą sekmadienį, kuomet išsiruošėme į Dzukijos nacionalinį parką.

Kol riedėjome link tikslo, pastarasis pasikeitė net kelis kartus. Tai nuo vienos, tai nuo kitos pusės norėdama pradėti pažintį su parku niekaip negalėjau apsispręsti, kuria laikrodžio rodyklės kryptimi geriau judėti. Galiausiai viskas susidėliojo savaime.

Zervynos

Neįtrauktas į šios išvykos maršrutą, bet aplankytas pačiu pirmu numeriu. Zervynų kaimas: Varėnos raj., 54.11239, 24.498491.

Zervynos, Dzukija, keliones po Lietuva

Etnografinis kaimas, kurio sodybos vis dar stovi tose pačiose vietose, kuriose stovėjo dar 1742 m. Vingiuojanti vienintelė kaimo gatvė – atkartojanti pro jį tekančios Ūlos upės vingius. Sužaliavę krūmai, pražydę medžiai ir gyventojų taip puoselėjami gėlių daržai.

Ar gali būti kas įspūdingiau?

Absoliuti ramybė. Tiek šilumos, jaukumo, tikrumo. Tiek artumo žemei, gamtai. Nesinorėjo išvykti, nesinorėjo palikti. Atrodė, nuoširdžiai, kad grįžome namo.

Apžvalgos bokštas

Vykome toliau. Smėlėtais miško takeliais, į langą vis barbenant lietui, tyliai už lango šnarant pušims.

Dzukijos nacionalinis parkas, apzvalgos bokstas

Besižvalgydami pamatėme rodyklę, kurioje baltomis raidėmis švytėjo užrašas „Apžvalgos bokštas“. Išsukome iš kelio ir atsidurėme atviroje erdvėje, kurios viduryje stūgsojo vienišas bokštelis (54.087951, 24.498561).

Nedidukas, vos dviejų aukštų, visiškai naujas. Jokios informacijos, bent kol kas nėra.

Užlipus pamatėme pelkėms būdingą augmeniją, aplinkui – kanalus.

Negaišome. Išvykome tolyn.

Skroblaus versmės

Vieta į kurią būtinai norėjome nuvykti. Dar kitaip vadinama „Bobos sodo šaltiniu“ – Margionių k., Varėnos raj., 53.999974, 24.301407.

Skroblaus versmes, Dzukijos nacionalinis parkas, keliones po Lietuva

Jei daugumoje Lietuvos vietų vaikai atsiranda iš kopūstų ar yra gandrų atnešami, tai dzūkuose pasakojama, kad bobos iš šio šaltinio vaikus traukdavusios ir būsimiems tėvams perduodavusios.

Skroblaus versmes, Margioniu kaimas, Dzukija, ka pamatyti Lietuvoje

Kaip ten be būtų, vieta tikrai pasakiška.

Puikiai pritaikyta lankymui (automobilių stovėjimo aikštelė, pavėsinės, tualetai, liepteliai), bet kur kas svarbiau – neapsakomai graži.

Tai vieta, kurioje išteka Skroblaus upelis, o kad būtų lengvesnė jam pradžia, pakeliui jį papildo gausybė šaltinių.

Vos kelių šimtų metrų takelis leidžiasi į slėnį, vingiuoja per pelkes ir upelį, sukasi palei „bobų“ daržus ir vėl kyla į kalną.

Magiška.

P.S. Jei esate nusiteikę ir pasiruošę, šioje vietoje galite pradėti ir 11 km ilgio žygį pažintiniu Skroblaus upelio taku.

Bakanauskų ežeras

Neplanuotai aplankytas Bakanauskų ežeras – Kapiniškių miške, Varėnos ran., 54.037584, 24.277585.

Bakanauskų ežeras, pelke, ka pamatyti Lietuvoje, Dzukija

Tarsi už sienos, už pušelių pasislėpęs pelkių vidury tyvuliuoja Bakanauskų ežerėlis. Nedidukas, jaukus ežeras susiformavo ištirpus likusio ledyno luitui.

Iki jo, per pelkes, nutiestas siauras medinis takelis. Jo gale – apžvalgos aikštelė. Čia galėsite pasimėgauti vaizdais, pasiklausyti aplinkui sklindančių garsų.

Dubininkas

Nedidelis, pasiekiamas tik asmeniniu transportu, kaimas – Varėnos raj., 54.095327, 24.282398.

Puvočių kabantis tiltas

Nesitikėjome tokio grožio, kokį aptikome.

Puvočių kaime, Varėnos raj. 54.117017, 24.303014, esantis kabantis tiltas per Merkį tikrai vertas dėmesio.

Puvočių kabantis tiltas, ka pamatyti Lietuvoje

Kaip pro pasakiškus gamtos vartus įžengus į visai kitą pasaulį, taip ant šio tilto, pro medžių šakas patekome į vandens, besvorės erdvės pasaulį.

Siūbavom, lingavom, lakstėm pirmyn ir atgal.

Perkūno akmuo

Kiek tolėliau, Puvočių stovyklavietės teritorijoje (54.121402, 24.306452), dešiniąjame Merkio krante (tikrliau, pakrantėje) stūgso Perkūno akmuo.

Kaip Dzūkijos nacionalinio parko informacijoje rašoma: žmonės pasakoja, kad čia būta tikros, bet nelaimingos, meilės istorija.

Mylėjo jaunuolis mergaitę, bet abiejų tėvai jų meilei nepritarė. Neklausė jie tėvų. Susitikę, ant šio akmens, ateities planus kūrė. Netikėtai juos užtikusi mergaitės motina. Supykusi sušuko: „Kad jus Perkūnas suvenčiavot“. Iš giedro dangaus trenkęs žaibas. Kai motina atsimerkusi, neberadusi nei jaunuolio, nei savo dukters, tik tą praskeltą akmenį.

Graži ir liūdna istorija tegu lieka istorija. O čia, tokioje gražioje vietoje juk pats tas kurti naujas, laimingas meilės istorijas.

Mardasavo kabantis tiltas

Netoliese, kitame mažame kaimelyje, kiek labiau pasislėpęs tūno Mardasavo kabantis tiltas (Mardasavo kaimas, Varėnos raj. 54.147991, 24.325065).

Mardasavo kabantis tiltas, keliones po Lietuva

Rodyklių iki jo nėra, tad vadovautis teks navigacija.

Bet rasti – nesudėtinga. Kai privažiuosite beveik iki vietos, automobilį palikite prie kelio. Kiek žemiau, slėnyje, pamatysite namą ar sandėlį, eikite link jo šalia pramintu takeliu. Eidami šiuo takeliu pasieksite ir patį tiltą.

Na, o tiltas, bent jau kol kas, tik kiek ekstremalesnius pojūčius mėgstantiems. Klibantis, nors ir šiek tiek aptvarkytas. Laikytis praktiškai nelabai yra už ko ir žinoma, visas traškantis, braškantis ir siūbuojantis, ne kaip tiltas, o kaip geros sūpynės.

Nekvailiojome ir su savo mažuoju keliautoju tikrai nerizikavome.

Bet jei jūs išmėginsit šį malonumą, labai prašome, papasakokite, kaip jums sekėsi?

Ūlos akis

Ūlos akis, tikriausiai, daugumai jau žinoma. Trakiškių miške, Mančiagirėje, Varėnos r. (54.14165, 24.439831) esantis objektas puikiai pritaikytas lankymui.

Ūlos akis, Dzukija, ka pamatyti Lietuvoje

Mes čia lankėmės pirmą kartą ir būtinai dar grįšime.

Šaltinio versmė, kuri, kaip sakoma, tyra, kaip ašara.

Atodangos, skardžiai, vingiai… tiesiog užburia, net ir lietingą dieną.

Atrodo, keliaujame ne taip ir mažai, bet vis dar sugebame nustebti, kad turime tokių nuostabių vietų ir, kad vis dar nesame jose buvę.

Keliaukite. Pažinkite. Pamatykite.

Ko neradome, bet norėjome aplankyti

Skubotas išvykimas neleido geriau pasiruošti, šių objektų taip ir neradome, o koordinates susirinkome jau grįžę:

• Kapiniškių šaltinis (Verduolis) 54.0274, 24.2988
  • Čirkštų sufizinis cirkas ir šaltinis 54.0373, 24.2904

Nesvarbu kiek, nesvarbu kokius objektus pasirinksite kelionei po Dzūkijos nacionalinį parką. Svarbu, kad atrastumėte šį neapsakomai žavingą Lietuvos kampelį. Jame taip gera, taip gražu, taip malonu būti.

Gražios kelionės.

Su meile, Traveling Family Notes

P.S. Daugiau nuotraukų rasite mūsų Facebook ir Instagram paskyrose.